2014年7月20日 星期日

芙拉老師的自我介紹(一)(Miss Voula’s Self-introduction (1))



作者(Author): 芙拉老師(Miss Voula)
文章分類(Category): 世界生活(World Life)
程度(Level): 高級(Advanced)



親愛的讀者,我的另一位英文老師芙拉為我們寫了ㄧ篇自我介紹,她所描寫的是她二十多年來,身為塞浦路斯裔美國人,在兩種語言兩種文化下,甚至在兩個地方生長的心路歷程.或許讀者你並不是移民,但透過芙拉小姐的筆尖細細讀來,相信你會明白她,還有這世界上許多移民的故事.

蘿蔔哥


Hello, my name is Voula. I have known Robert for quite some time now, and feel it is an honor to be a contributor in his blog. For the past thirteen years, I have been a resident of New York City--here I have I graduated from high school, earned my undergraduate degree in English Education, and this coming September, it is here that I will begin my graduate studies in Adolescent Literacy.

哈囉,我的名字叫芙拉. 我認識蘿蔔哥有好一陣子了也覺得很榮興能在他的部落格擔任投稿人. 在過去的13年裡我成了紐約市的居民.在這裡我從高中畢業,取得英語教育的大學學歷.還有在即將到來的9,在這裡我要開始進行青少年讀寫能力方面的研究所學習.

I have many passions in life, but my two greatest are my family and teaching. I come from a large Greek family, with an abundance of aunts, uncles, and cousins. My parents were born on the island of Cyprus. There, they were raised in the open fields and fresh air. After they married, they decided to move to the States, for a chance at a better life. It was in Upstate New York, my parents first residence, that my sisters and I would be born. From there we would then move to two different towns Upstate, and in 1996 would make our biggest move, to my parents hometown of Larnaca, Cyprus.

我對生活有許多的熱情,最大的兩個是家庭與教書.我來自一個希臘大家庭,有著許多的阿姨,叔伯,與表兄弟姊妹. 我的父母生在塞浦路斯這島上.在空曠的田野與新鮮的空氣中被扶養長大. 他們結婚了以後,為了有機會過更美好的生活而決定搬到美國來. 我父母的第一個居所是在紐約上州,我的姊姊和我在那裡出生. 從那之後我們搬去上州的兩個不同城鎮,而在1996,我們又有一個大搬家,搬去了我父母的故鄉, 塞浦路斯的Larnaca.


To Be Continued 待續

沒有留言:

張貼留言